On tour dag 3

27 september 2022 - Craigellachie, Verenigd Koninkrijk

Hallo volgers, ja even uit de lucht en even geen verhaal op de blog…. We waren even uit de lucht ondanks de 3G in mijn scherm maar dan einde van de avond toch nog wat verbinding!  En dus hups online dat verhaal en de foto’s. Maar goed vandaag dus vertrokken uit Ellon. Heerlijk geslapen in het hotel. Ik dacht nog toen ik wakker werd ik ik heb geen hengst nog gekregen van vanwege mogelijk gesnurk… nu bleek ik wel gesnurkt te hebben maar gelukkig voor mij lagen de twee eenpersoons bedden ruim uit elkaar.

Op advies van een medewerkster van Brewdog naar The Bullers of Buchan gereden om daar van af de parkeerplaats een wandeling te maken naar de grote uitgesleten opening in de rotsen. Eerst via de rechterzijde en later via de linkerzijde om daarna via een oud pad van de vissers af te dwalen naar het strandje. Dat vol lag met rond en bol geslepen keien.  Bij onze tocht weer om hoog zag Remco dat 2 zeehonden ons wat observeerden. Na een tijdje hun wat bekeken te hebben werden het al 4 nieuwsgierigen. Leuk om te zien even. Na de wandeling terug naar de auto het plan bedacht vandaag op tijd even een plekje te vinden en rustig van de avond te gaan genieten.  Plan gemaakt en nu nog naar de eindbestemming rijden. De eind bestemming lag rond ons bezoek aan de Speyside cooperage whisky barrel makerij. Via Peterhead, Fraserburgh op naar Banff. Maar onderweg nog een fantastische afslagje genomen naar Pennan Head. Een weg met 1 auto omlaag en 1 auto omhoog. Een geweldige plek om te kijken. Een heerlijk klein dorpje heel dicht aan zee. Hopelijk zien jullie ook de kracht van t water wat op de waterkering klapte en zo over de Land Rover heen ging. Altijd moeilijk weer zo iets in real life op de kiek en video te zetten. Daar na dus naar de eindbestemming gereden en de tour in de whisky vatten makerij gedaan. Froukje Berber nog bedankt voor de tip! Toen op zoektocht gegaan naar “de” juiste spot om te overnachten. Remco had tijdens de rit er naar toe terwijl ik reed al even gekeken en een mooie plek gevonden. Nu alleen nog er naar toe en zien of het ook wat lijkt zoals t er uit ziet met Google Maps. Maar prima plekje met ook nog een best mooi plekje aan de rivier Spey. Voor whisky kenners is Spey zeer bekend. Vele plekjes aan de Spey zijn privé gebied of niet begaanbaar. Top plek dus! Heerlijk vlees van de BBQ gehad en nu relaxen aan/bij t kampvuur met een goed glas…. Juist ja WHISKY! Fijne avond allemaal maar eigenlijk fijne dag want ja ik kan dit pas morgenvroeg plaatsen en dus ook mooie foto’s up loaden. Jammer zagen we, dat ze niet in volgorde op de site komen.  Maar goed t gaat om het meegenieten toch?  Cheers! Tot morgen voor verslag van dag 4 dan weer…