Dagje 4 achter de rug

28 september 2022 - Crakaig Loth Campsite, Verenigd Koninkrijk

Wel wel wat een opstart ochtend. We hadden dus dat mooie plekje aan de rivier Spay bij die vis spot…. Lekker geslapen en uit bed gestapt rond 7:30. Koffietje gezet broodje geroosterd en een eitje met ham en kaas gebakken. Even afwassen en wat opruimen. Komt daar opeens een auto t pad op rijden. Stapt een Schot uit de auto stappen dat het een privé plek is voor vliegvissers. Hij blijkt de eigenaar te zijn (Doggy genaamt hadden we van honden wandelaars gehoord) en heeft over 20 min. 6 vissers te gast en dat we dus binnen 20min. weg moeten zijn.  Nou ja geen skinny dip dus en in de regen alles snel opgeruimd en de biezen gepakt. Of die kwaad was.. nee niet echt maar ja beetje in de stress denken we.. maar dat was dus een rappe ochtend met in pakken en wegwezen. Ook weer mee gemaakt haha. Toen op weg richting Inverness en via wat binnen wegen er aangekomen. Even een dopsleutel 27 gehaald voor de wielmoeren van de LaRo. Stel je voor we krijgen in de rimboe een lekker band dan kunnen we die niet eens verwisselen. Toen via een aantal bruggen de wegen naar het noorden gepakt. Via de kustlijn naar Dunrobin castle gereden en even een snel kijkje genomen. We vonden de entree best aan de prijs en hebben besloten in plaats van er in te kijken even om heen te lopen. Vanuit daar even gekeken naar een standplaats voor vanavond. Helaas is langs deze kustlijn een treinspoor dus is camperen moeilijk daar er bijna geen overgangen zijn naar de kust waar we wilden staan  dan maar op een camping weer neerstrijken dat kan nu nog na 1 oktober zijn die ook gesloten.
Maat echt een pracht plekje gescoord op letterlijk 20 meter van de zee. Spullen weer uitgestald en een biertje om de reis dag af te sluiten. Lekkere gamba’s en een stuk zalm gehaald in de supermarkt vandaag dus een oosterse marinade gemaakt voor de gamba’s en een oosterse pesto (koriander, rode peper, walnoot, olijfolie en knoflook) voor de zalm, foto’s geven de bereide producten weer. Vanavond dus aan de kustlijn slapen  en de auto net iets verzet ivm de wind. Lekker slapen allemaal en tot morgen!

1. Ikke:
    29 september 2022