Dag 2 in the road 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿

27 september 2022 - Ellon, Verenigd Koninkrijk

Zo hallo allemaal, ja wat een laat op de avond verhaal want ja vandaag was natuurlijk ons bezoek aan Brewdog HQ wat een beetje wat een verlating bracht in het tijd maken voor de dagelijkse update. Maar daar zijn we dan! Niet meer fris en fruitig na al dat lekkers in de Brewdog TAP. Menig een zal wel benieuwd zijn hoe de 1ste nacht is geweest in de daktent nou perfect! Lekker donker, ook nog redelijk warm of kwam dat door de borrels? Amy way de slaapzakken deden het goed want wees nu eerlijk, warm worden van koud bier nee dat wordt hem niet. Wel heerlijk gegeten bij de bar/diner van de camping. Vreemd van buiten leek het niets maar van binnen een leuke hippe tent met een oude houten gymvloer op de grond en dat in the middle of nowear. De nacht was dus prima alleen was t voor mij weer even wennen zo’n slaapzak. Ik draai nog al wat in mijn slaap iets dat Remco nu ook van bewust is. Maar blijkbaar draai ik zo dat ik halverwege de nacht me zelf zo in een of andere wokkel had gedraaid in de slaapzak dat ik er in vast zat. Na wat geschommel is dat ook weer goed gekomen hoor! De ochtend was prachtig we stonden op nog geen 100mtr van het strand de zon kwam mooi op tussen de wolken en de dag begon prima. Opstaan, koffietje zetten, broodje, gebakken eitje en we hadden de brandstof voor de ochtend weer binnen. Na de tent 5x te hebben geprobeerd in te klappen gingen we even voor een strandwandeling. Ja, 5 keer inderdaad ik kon je gedachten lezen waar om moesten ze 5 keer die daktent proberen dicht te krijgen. Nou de leverancier had gezegd je kunt de slaapzakken er in laten na 4 x geprobeerd te hebben zijn we er achter de leverancier heeft niet gelijk (of hij gebruikt flinterdunne slaapzakken). Maar goed na een wandeling van ongeveer een klein uurtje zijn we richting Balmoral Castle gereden om even op de koffie (proberen) te gaan bij Koning Charles. Die deed helaas niet open net als de rest was alles dicht daar. Normaal is de giftshop en zijn de tuinen open maar deze waren tijdelijk gesloten. Wel erg indrukwekkend om alle bloemen die waarschijnlijk net als jij en ik op onze nieuwszenders allemaal hebben zien liggen daar nu in t echt te zien. Echt een groots gezicht te zien hoe alle Britten en Schotten daar bloemen hebben gelegd. Vanuit daar naar de naast gelegen whiskey brouwerij gegaan om ja wel jullie lezen het zo goed, te gaan lunchen. We hebben daar even geluncht daar we (bijna) omvielen van de honger. Daar vandaan koers gezet naar het enige belangrijkste doel van onze trip omhoog naar t noorden op naar ELLON. Voor ons een speciale plek want 4 jaar geleden met onze eerste Scotland trip hebben wij mogen kennis maken met “ons” aller lekkerste (vinden wij uiteraard) IPA bier. De PUNK ipa van Brewdog. Ellon is de geboorteplaats van “het” IPA bier waar ons hartje sneller van gaat kloppen. En het was dus ook onze gekoesterde wens dit op deze trip mee te nemen. En dan rij je Ellon binnen en hoe gek ook ben je als een kind zo blij als je de fabriek zie herrijzen voor je. Hemelser kan het niet het leek of alle donkere wolken verdwenen en er 1 grote lichtbundel van zonnen stalen op de brouwerij straalden. Maar niets dan dat. Het was gelukkig gewoon net opgehouden met regen.  We hebben de auto geparkeerd op de parking en heb onze PUNK ipa van de tap gedronken in het plaatsje waar hij geboren is. Doel bereikt en afgevinkt. De middag was leuk. Gezocht naar een camping maar die is er niet en een plek waar je je auto mag neer zetten ook niet. Je mag veel in Schotland met vrij camperen maar echt in een bewoond gebied niet. Dus vanavond even in een hotel dan maar. Vanavond vanuit het hotel weer maar Brewdog gelopen om er te eten en van wat andere speciaal biertjes te genieten. Zeker gelukt en in de loop bij het afreken wat in gesprek met een medewerkster geraakt en die heeft nog even een deel van de fabriek laten zien waar de biertjes worden ingeblikt. Leuk allemaal een fijne afsluiting van de dag. En toen nog een klein half uurtje terug lopen naar het hotel. En nu zo 23:00 lekker onder de wol en 8:00 ontbijten en op pad naar dag 3 hier.
Oooh ja je zult de foto’s zien en denken die hebben goed weer maar we hebben toevallig vandaag alleen foto’s genomen als de zon scheen of er net even geen bui was. Want als t regende en we hadden de foto geplaatst was er toch niets te zien. De ruitenwissers konden vandaag meerdere malen op standje snel!
Nou tot morgen maar weer we gaan de luiken dicht doen.