De proef....

20 september 2020 - Camping Oriental, Nederland

Jaja slapen... slapen met z’n twee is wel weer gezellig hoor zo broeders onder elkaar, maar niet als je broeder eerder slaapt dan jij... en laat ik nou net ook de gene zijn met wat slaap problemen. Niet dat Remco snurkt hoor maar na een paar, ja laat ik dat maar een paar noemen het is nog altijd op een paar handen te tellen sapjes gehad te hebben wat zwaar ademend. Maar goed nacht lekker doorgekomen. Beide rond 8:30 wakker en er maar uit de nieuwe dag is begonnen. De dag van de uitdagingen en van de nieuwe ervaringen. Lekker rustig aan gestart. De koffiebroodjes van gister al wel wat droog met vers gezette koffie naar binnen gewerkt waarna ik in de campwinkel verse broodjes en kaas heb gehaald. Rond 10:30 op weg naar de start plek, opgegeven door Ralf die Remco deze route had gegeven. Maar dat was de start route van hun destijds waar ze verzameld zijn denken we en koffie hebben gedronken. Wij zagen een andere plaats op onze route staan. Daar kwamen nee uiteraard ook achter toen we vanuit daar probeerde te straten en routes volgens onze GPS app niet over een kwamen. Na 0,230 meter rechts... ???? Maar hier staat een heg van een huis..?? Nou ja na wat opstart problemen van de broeders met de weg vinden kwamen we er achter dat we echt wel op een hele andere plaats en plek moesten straten. Na daar heen gereden te zijn vielen alle puzzels, in dit geval wegen in elkaar. Na een leuke 1,5 uur getoerd te hebben kwamen de punten en GPS locaties niet meer echt overeen........ na 3 keer de zelfde wandelaars op bijna de zelfde padden tegen te zijn gekomen wisten wij het ook niet meer. Over weggetje gegaan waar op we mountainbikers tegen kwamen die ons aankeken wat doen jullie hier? Tja met zo’n wagen kun je dit ook gewoon dienen wat jullie doen.  Goed nu al 2,5 uur onder weg en dat was blad 1 van 5.. Jullie snappen t al denk ik en ik ook na dat ik vroeg; “ zeg die route van Ralf hoe ver is die eigenlijk?” Waarop Remco heerlijk Kosterlijk antwoordde: “ Nou ja, dit was toch wel een dag route”. Blijkbaar was onze relaxt het is zondag en we gaan even toeren vandaag instellingen iets te kort door de bocht. We hadden dus eigenlijk de hele camping vanmorgen om 7:30 al wakker moeten maken met het gebrul van de Td5 diesel om de route om een uurtje of 4 afgerond te kunnen hebben. Wijs dat we waren hebben we na heerlijke routes door boerenlandwegen en takken voor, achten en onder ons gehad te hebben naar het dichtstbijzijnde dorpje gereden en een heerlijk koud biertje gepakt.
We hebben de wegen binnendoor gepakt naar de camping en de namiddag gebruikt om te evalueren onder het genot van een glas water... Duuuuh echt niet, een paar lekkere IPA’s uiteraard. Het was ondanks de korte route een leuke en bijzondere dag. We hebben haar weer wat beter leren kennen en zij ons. Ze is wat stoffig van buiten en van binnen maar dat is ook waar voor ze is. Genieten en plezier hebben. Vanavond in t dorp wezen eten omdat we toevallig beide het motto hadden: “ niet zo’n zin om te koken” lekker gegeten en een drankje er bij. Nu 21:30 lekker onder de tarp in de dikke kleren want t is een stuk kouder aan een rode wijn genietend van de rust en geroezemoes om ons heen. Morgenvroeg alles inpakken en onze terugreis al weer naar Utrecht.

Groeten R&M