Road trip dag 6 alweer

30 september 2022 - Lochcarron, Verenigd Koninkrijk

Zo gisteravond hebben we toch een plekje gevonden. Ik vertelde nog over het knisperende kampvuurtje en dat was t ook. Niets helemaal niets hoorde je daar. De rust zelf bracht de nacht in diepe kalmte. Na wat korte gesprekken en een warme borrel. Brak de nacht aan, tijd om te gaan slapen. Diep in slaap, beter dan de vorige nacht vloog de nacht voorbij. Gister avond al besproken dat als we vroeg wakker zijn we ook opstaan deze dag die komen gaat zou een dag van regen zijn. Dus bedacht vroeg op en dan rijden. Beter een regendag in de auto dan straks met “beter” weer er in zitten terwijl dan een wandeling had gekund. De regen begon zo rond 5 uur en om 5:30 waren we beide wakker. Wakker om de dag te starten 6:08 stonden we klaar om te vertrekken. Met de extra lichtbar voor op de auto de donkere ochtend in rijdend. Op weg naar een nieuwe plek. De west kust staat er aan te komen. Ja weer de kust terwijl we eigenlijk de binnen landen in wilden, daar we de kust wel gezien hadden. Maar beide toch de wens the Island of Sky te bezoeken hebben we er maar 1 route (kort) naar toe… langs de westkust een stuk. Maar ook een groot stuk dwars door kilometers en kilometers heuvellandschappen en heide. Man dat is het mooie Schotland. Ruig, woest en zo puur dan. Door dat het de hele dag regende waren overal waar je keek watervallen ontstaan door al het water wat uit de heuvels kwam sijpelen. Wat het mooie ook was/is aan in de vroege ochtend dat al het “wild life” nog aan het rond dwalen is. We hebben we 10 reeën en 3 grote damherten gezien. (Damherten op de foto proberen te krijgen, hoop dat jullie ze zien op een foto) wat een pracht gezicht zo in de ochtend. Weer een cadeautje zo op deze regendag. Verder en verder gereden maar nu even het wel zin in een ontbijtje. Op zoek naar iets en een mooi tentje gevonden. Klaar met het ontbijt en hups weer verder kilometer weg rijden. Nou ja meer op naar de lunch rijden. Het was vandaag met of we de hele Atlantische oceaan moesten trotseren. Oké even een beeld van hoe t vandaag uit de lucht kwam.. stel ik ging buiten staan in mijn regenpak met daar onder nog 3 lagen water werende lagen. Dan nog was mijn boxer binnen een paar seconden zeiknat geweest. Dus nu hebben jullie een beetje een idee bij een dag REGEN in Schotland. En een harde wind niet normaal zeg. Maar goed nogmaals door deze regen dag hebben we wel een kleine 350 km weer gehad. En zoveel moois gezien onderweg wat niet op foto is gezet daar het of niet kon van wegen de verte of van wegen de honderdduizenden regendruppels die in de wat stonden voor een mooi plaatje. Maar toch her en der wat geprobeerd en resultaat prima voor een beeld. Ook nog even een uitstapje gemaakt met de benenwagen en een mega mooie en hoge waterval bekeken. Trotseren door de regen en over een brugje waar ik met mijn hoogtevrees niet echt blij van wordt maar toch een prachtig en adembenemend uitzicht. De waterval ging wel 60 meter van de top naar de poel waar hij/zij in eindigde. Einde van de dag in Lochcarron terecht gekomen op een dorpscamping. Helemaal prima als je om 16:50 aankomt zetten na een dag rijden. Nu in de locale pub aan een pint en fish and chips.

Vanavond hopen we weer op een rustige nacht zonder al te veel wind. Al staan we wel weer aan een groot loch (groot meer).

Fijne avond allemaal… wij bestellen nog 1 van de tap!