Dagje 5 alweer.

29 september 2022 - Thurso, Verenigd Koninkrijk

Zoooo gisteravond vertelde ik nog over de prachtige plek aan t strand.. nou nou wat een nacht hebben we gehad. De wind die er niet zou zijn was er meer dan in overvloed zoveel zelfs dat we lagen te schudden boven in. De zee was zo wild door alles dat t leek als of de zee onder de auto door spoelde, terwijl wij op ca. 15 mtr. hoogte stonden. Wat een nacht echt weinig geslapen de eerste uren. Pas rond 4 uur of zo hadden we de slaap te pakken en werden we rond 7:30 wakker. Maar de ochtend en het uitzicht maakte veel goed. Wind stil en een zon die de ochtend maakte zoals we heb bedacht hadden toen we het plekje uitzochten. Maar toch na de zware nacht is het motto van de ochtend rustig aan!! Na een lekker ontbijtje en een lekkere Nespresso kwamen de oogjes wat opener om de volgende stappen te doen, wassen en aankleden en inpakken. Dat wassen werd voor mij als eerste een skinny dip. Zo de zee in en nee daar zijn geen foto’s van genomen de weerkaatsing van mijn witte kont deed toch de foto vervagen. Wel heb ik een foto genomen van de waterschoentjes die staan te drogen.

Na beide een douche en aangekleed te zijn waar in de temperatuur zo fijn was, dat we alleen in een t-shirts konden lopen om de auto weer reis klaar te maken. We hebben de camping gedag gezegd, op naar Wick een plaatsje wat voor de 2e wereld oorlog de stad van de haringvisserij was, en ja was. De stad stond in de Lonley Planet als leuke must see maar wij vonden het er erg vervallen. Na een kop koffie in een lunchtentje de weg weer op naar Jonh O’Groats en Duncansby head. Nou dat was vonden we ook een beetje een aansluiting. Oude gebouwen en kastelen leuk maar dit een beetje aftandse vuurtoren….. Nee veel van verwacht maar helaas. Echt een toeristische trekpleister. Toen maar naar de 2e toeristische trekpleister op ons verlanglijstje. Het meest noordelijke punten op vaste land van Schotland, Dunnet Head. Nou kijk dat maakte veel van t vorige goed. De weg er naar toe wel 7 km aan heide en mooie glooiende heuvels. En hoge kliffen waar we op af reden. En daar t uitzicht wat mooi erg indrukwekkend. Daar een maal staand hadden we beide zo iets van…. nou we zijn wel klaar met de kust. We zouden beide wel wat meer land inwaarts willen gaan meer de bergen en bossen nu pakken en zien en mogelijk een goede wandeling maken. Maar goed wil je uit deze noord kust wat willen afzakken waar we graag heen willen zullen we toch nog wat langs deze kust moeten rijden. Dus die route en up date volgt later. Nu eerst een plek vinden voor de nacht en net voorbij Farr gereden en een pracht plekje te pakken weer nu wind stil en ook muis stil. Auto neergezet en de boel klaar gemaakt voor t eten. Ik wilde op een steen bbqen en we hadden uit de rivier Spay een platte steen mee genomen. Daar gaat t Schotse stukje bief dus op. Gemarineerd met kruiden en t broodje ingesmeerd met gepofte knoflook. En dat was me lekker!

En nu nu rustig zitten en genieten van de rust en t geknisper van t kampvuur. Oooh ja we weten nu ook hoe een gerookte zalm

zich voelt na twee dagen in de rook van het vuur te hebben gezeten.

Allemaal een goede nacht en tot verslag 6 maar weer. En Ooh ja het stukje blog word geschreven door iemand met dyslectie (ook zo’n leuk woord voor iemand die dat heeft) en een borrel op… soms met wat taalfoutjes en door de haast met het schrijven op de telefoon iets te lange zinnen maak. Ik typ aan een stuk door en lees niet terug dan weten jullie het even.

Gaat om te verhaal en even jullie wat naast de foto’s mee te geven. Thuis zal ik de verhalen na lezen en wat verbeteren maar dat is voor na de tijd.

Slaap zacht en tot morgen.

1. Ikke:
    29 september 2022
    💪🏼💪🏼
  2. Judith:
    30 september 2022
    Leuk om zo mee te genieten mannen, klinkt als een gave reis!
    Enjoy!!