Zondag avonduur

7 oktober 2018 - Pitlochry, Verenigd Koninkrijk

plekjeBeste volgers!

Vele van jullie stuurden berichten met de vraag hoe de nacht was geweest. Tja... het had een paar graatjes warmer mogen zijn daar zal ik niet om liegen. Maar goed aangekleed in een joggingbroek, dikke trui, hoodie en “muts” hebben we prima geslapen. Beetje wennen dus de nacht was kort en daarom stonden we ook al om 6:45 al weer met de beide beentjes op de grond. Redelijk fris en fruitig. Bacon en eggs gemaakt. Kop warme oplos chocomelk er bij prima. Klaar voor een nieuwe dag Schotland Overland.

Dus ja het was prima slapen, apart en gezellig, lekker snurken waar niemand last van had. Prachtig uitzicht over de zee toen we wakker werden. Klein na deeltje was wel toen we gingen slapen regende het niet en was het wind stil maar gedeurense nacht zullen jullie wel begrijpen keerde het 180gr. Tent doeken flapperen en harde druppen op het tentdoek.

Goed verder de rest van de dag weer wat aan het toeren geweest op zoek naar een leuk plekje om te overnachten. Zoals voorgaande dagen is deze dag voor ons bestemd om ook de avontuurlijke kant van Schotland mee te maken wat betekend BAKKEN MET REGEN. Hier kunnen we niets aan doen deze regen, al twee prachtige dagen met zon gehad dus de regen drukt de pret niet, in de auto kacheltje aan en scheuren maar. Even tanken en weer gauw op pad. Onder weg maar een leuk plekje. Helaas zijn alle tussen wegen al afgesloten en kunnen we dus nergens de 4x4 proberen. Dan maar via ander routes proberen er toch te komen. We merken dat de gestippelde wegen op onze kaart de leukste zijn om te rijden, slam en door de rimbo en kleine dorpjes. Dan in een uitgestorven plaatsje een leuke tent met op het bord langs de weg geschreven "Coffee, thea and other nice things". En ach laten de gebroeders trek in wat hebben dus in de ankers en the parking op. Lekker soep van de dag en broodje gerookte zalm gehad en door met de reis. Goh komen we plotseling langs de Dalwhinie Distillery... hmmmmm aangenaam ook lekkere whisky ging er in koor door de Land Rover. Op naar het visitors house en niet voor de tour nartuurlijk nee voor een fles en dan weer door, we weten nu wel hoe het gebrouwen wordt! We moeten ze helpen van al die gebouwen liters af te komen. Goed, weer op weg door de heuvels, dit keer vroeg op pad voor een slaapplek. Uiteindelijk gevonden en vroeg gaan staan zodat we straks lekker aan de IPA biertjes kunnen, ooh ja ook nog gehaald in de supermarkt samen met t vlees voor op de BBQ. Op naar een avond kampvuur midden in de bossen boven in de heuvels en weer een nachtje in onze “Hemelse” tent.

Tot morgen maar weer

1. Judith:
    7 oktober 2018
    Vlees en drank, meer heb je niet nodig😇🤣
  2. Ikke:
    8 oktober 2018
    Veel plezier leuk om te lezen 🤣
  3. Jan:
    8 oktober 2018
    Jammer van de regen maar wat een mooie reis om te volgen!
    In het echt zal het nog vele malen mooier zijn!!
    Nog maar even lekker genieten.