Second day of brothers in the road

6 oktober 2018 - Achnagairn, Verenigd Koninkrijk

Wat een dag, wat een dag weer...

Gisteravond in EE-usk gegeten een goed aangeschreven seafood restaurant. Nou dat hebben we gemerkt. Voorgerecht met mossels, gerookte zalm & viskoekjes. Het hoofdgerecht niet minder, met koude zalmfiltes, gerooktezalm, zilte romige oesters, langoustines, krab en kreeft. Ach laten we t gelijk maar goed doen, flesje Chardonay er bij en de gebroeders zaten prima. Stappen is het niet meer geworden en de dag had lang genoeg geduurd. Vanaf 5:00 in de weer tot 23:00 was prima. Lekker slapen in t hotel. Vandaag super ontbeten in de pub met gerookte zalm op toast en scrambeld eggs, zulke lekker scrambeld eggs had ik nog nooit gehad. Kop koffie er bij en de Kostertjes konden er weer tegen aan. Op naar de Oban whisky Distillery en een leuke rondleiding genoten. Leuk zo’n proces van het stoken je mag niet zo veel zien en geen foto’s nemen. Lekkere whisky geproefd ook de combinatie met gekonfijte gember was een beleving en ja er moest een flesje mee! Toch maar hun nieuwste brouwsel van £450,- nee laten we dat maar niet doen dan mogen we van t thuisfront nooit meer samen weg. Dus een gewone gekocht. Niet wetend of die wel mee naar Nederland gaat, best koud hier s’nachts (knipoog). De plaatselijke slager bezocht want er moet wel een goed stuk vlees op de BBQ liggen vanavond, niet teleur gesteld bij de slager vandaan met twee Schotse runder lenden en een Lams rack. blijkbaar is het BBQ seizoen alleen maar in de zomer maanden. Aan de slager maar gevraagd waar we een mogelijkheid hebben om houtskool te halen, we hadden namelijk op de heen reis naar Oban al meerdere pompstations, winkels bezocht om houtskool te bemachtigen, dus prima uitleg gekregen dat er een paar straten verder een soort tuin/bouwmarkt zit die alles heeft! Na een paar flinke stappen gezet te hebben heuvel opwaarts de bouw markt gevonden. Ook hier kregen we te horen dat het seizoen over was.... Dit ga je toch niet menen, nou ja dan toch maar proberen bij de naast gelegen supermarkt. niets... niets... alles behalve houtskool. Toch maar vragen en een behulpzame dame gaat toch even achter zien. Komt deze Engel want daar mogen we nu wel van spreken met een zak houtskool aanzetten!! Ergens achter in het magazijn nog een laatste zak, deze was gewoon voor ons bestemd!

Niet veel gereden vandaag. Wat om een gote baai heen en van een erg leuke lunch genoten op een top plek je aan het water. Verder gereden door de wilde natuur en prachtige plaatjes gezien en deze geprobeerd op de foto te zetten, het totaal beeld is toch anders dan op de foto. Prachtige herfst kleuren in de natuur. Door gereden om onder weg een kleine 1/2 pint te drinken in een weg restaurantje en op zoek te gaan naar een wildcamping spot. Zoeken, zoeken en nog eens zoeken maar we vinden het niet. Bieden besloten dat de plak van het lunchen “de” plek was om te overnachten. Dus rechtsomkeert maar weer. En daar zitten we dan aan de baai, IPA biertje, BBQ aan en straks de steak en lamsracks eten die bij de slager in Oban hebben gescoord. Lekker het vlees op de BBQ, van de grill af op het bordje en zoals alle horeca mensen weten pas dan zout er op niet voor het grillen. Dan nu het ultieme stukje van het zout, ik pak de zout bus en besprenkel de heerlijke lende tot dat de deksel van de zout pot afschiet en de volledige inhoud op de heerlijk gebakken, super malse lende valt. Shit, shit, maar zo snel geef ik niet op in een reflex pak ik het vlees schud het boven de grond af en sla met mijn vingertoppen het zout er af en pak het IPA biertje recht voor me van de tafel. Ik giet dat over de zijde van de lende waar al het zout op was gekomen en dat was "de" beste achteraf marinade die er was. geweldige hoge smaak. Prachtig einde van een heerlijke tweede dag hier met z’n tweeën. Op naar de nacht op de auto en de te bespreken verhalen en intieme gesprekken over t leven en dat onder t genot van heerlijke drankjes en eten.

Tot morgen!!

1. Gerrie:
    6 oktober 2018
    Klinkt geweldig heren, heerlijk genieten met z’n tweeën voor je het weet is het weer om!!
  2. Lucas:
    6 oktober 2018
    Leuk om jullie zo te volgen!
  3. Judith:
    7 oktober 2018
    Geweldig! Hoe was de nacht???
  4. Nathan:
    Carpe diem!
  5. Gerber:
    7 oktober 2018
    Beste auto mannen! Mooi avontuur en klinkt allemaal zeer goed. Lekker genieten nog de komende dagen van de mooie natuur en de whiskey’s!