Opstart dag....

19 september 2020 - Berg en Terblijt, Nederland

Ze is een beetje nukkig vandaag beetje een ochtend humeurtje misschien.
ze is dan een dame met al wat gebruikerssporen maar na een heerlijk  yo grade wel weer een dame die er mag zijn..

Dat Remco en al wat dingetje mee had toe hij haar donderdagavond ophaalde prima.. maar dat we op onze 1 dag met haar in onze “Brothers on the road” gelijk mee werden geconfronteerd dat ze even nog wat aandacht nodig had.
Nee dat hadden we even niet door, we wilden gewoon lekker rijden en een tour off road gaan doen.. dat we met olie vlekken op de oprit in Utrecht vertrokken gaf ons al wat achter onze oren krabben gevoel mee.
En ja wel hoor nog niet 60 km gereden en de stuurbekrachtigingen werkte niet meer naar behoren... nou de snelweg maar af en er maar als twee zeer kundige broeder onder liggen.. wel zien waar t drupt en zien dat er iets niet klopt... nog interessanter... de motorkap omhoog! Jaja nu begint t op t echte werk te lijken. En ja Warempel door wat gesneup op het internet toch kunnnen achterhalen wat de rode, olieachtige substantie was.. olie van de stuurbekrachtiging 🙈. Toen bleek ook nog de motorkap niet meer dicht te willen. En vroeg ik me echt ineens af waarom ik gistermiddag zo’n drang had bij jade Action om ty-rips mee te nemen, ik weet nu waarom (zie foto) Even met Ralf contact gehad. Hij heeft haar verbouwd.. maar goed dat onze trip langs zijn schoonmoeders flatje ging en met een kleine omweg even langs geweest. Hij heeft verholpen wat we al geconcludeerd hadden. Leidingen van de stuurbekrachtigingpomp die los zaten.
Al met al dus vandaag niet de off road route kunnen doen door alle oponthoud. Morgen staat deze gepland dus daar gaan we dan ook voor.
vandaag op een camping beland 8 km van Maastricht af. Auto neer gezet, luifel er aan en tent opgezet. En dan, dan is t toch echt tijd voor waar de gebroeders Koster goed in zijn... nee ik hoor jullie denken bbqen maar nee er is nog iets! BIER drinken en dan wel verschillende IPA’s lekker even zitten in de late middag zon met een droge worst er bij uit Friesland!
Omgekleed en hups 8 km gewandeld naar Maastricht! Alle stijve spieren van vandaag even in beweging gebracht. In Maastricht lekker een borrel gepakt in café Zondag. Daarna door gelopen naar het Thaise restaurant waar Remco had gereserveerd voor ons.  Uiteraard begrijpen jullie wel dat het op was en de vingers er bij werden afgelikt alles af geblust met een Thais biertje.  De avond afronding hebben we weer in Zondag gedaan en daar na met de taxi naar de camping terug. Even bijkomen en dan zo samen in de tent op naar de volgende dag.

Slaap lekker allemaal en tot morgen.

1. Ikke:
    20 september 2020
    Ziet er super gezellig uit 😁