Einde Schotland… dag 11

6 oktober 2022 - Newcastle, Verenigd Koninkrijk

Zo de gebroeders Koster op stap in Edinburgh. Wat een feest! We voelden wel een licht katertje… gestart in een leuke kroeg met Brewdog Punk IPA bier dus dat begon goed. Deze kroeg had ook, naar inschatting van ons, alle whisky’s staan van heel Schotland. Daar eindigen we dus later als we klaar zijn met eten. In de kroeg 5 Duitsers die de enen whisky na de andere wegtikten en wegspoelden met pullen bier. (Onthoud des Duitsers komen later in t verhaal terug) De Duivelse Advocaat is het niet geworden maar elders zeker ook lekker gegeten! Na de maaltijd letterlijk achter de kiezen te hebben zijn we opgestapt en voor 1 whiskytje naar die ene bar terug gegaan. Maar nu weet ik me niet meer te herinneren of t nou bij die ene is gebleven. Ach ook niet belangrijk… wel leuk is dat er we op een bepaald moment met een iets oudere dame aan de praat kwamen nou ja wij zij hing gelijk bij onze kruk om om op te zitten en begon gelijk een verhaal aan ons te vertellen. Alles in een accent dat niet Engels en ook niet Schots was. Het leuke is deze dame is de nicht van Al Gore. De Amerikaanse natuur activist. Ze heeft ook voor en met hem gewerkt en ze heeft ons ook even verteld waar ze wel niet allemaal is geweest in Europa en Amerika. Toen we vroegen hoe ze dat dan compenseerde met al dat gevlieg en de nicht van Al Gore te zijn zij ze; Ach daarin ben ik hypocriet. Maar prachtige verhalen aan gehoord nou ja stukken er van.. de kroeg was luidruchtig, zij praatte zacht en het was al wat later… en dan nu de Duitsers ja daar zijn ze weer in het verhaal nou ja zijn ze… van de 5 nu nog 3 en twee daar van gaan zitten de derde haalt whisky maar halverwege het bestellen stoot ik heb al en knik naar zijn twee maten die aan het slapen zijn aan de kroegtafel. “ ja dat is een tussen slaapje zodat ze zo weer verder kunnen. Nou die whisky heeft er de hele avond gestaan hahaha en toen ja toen werd het leger en leger in the pub. Het moment dat de Kostertjes gevraagd worden de drinkgelegenheid te verlaten… tja misschien ook beter maar… maar de maagjes knorren weer, aaah een burrito tent! Daar nog even een lekkere nacht snack gehaald en met de Uber taxi weer naar het hotel. Na een lekkere nacht een matig ontbijtje en een mega lange douche ons klaar gemaakt voor het vertrek naar Newcastle. De boot terug…. De reis… “DE” reis zit er op. Na dagen regen en wind was het uiteraard prachtig weer. De zonnebril kon na 8 dagen weer eens uit het stof en we hebben de 3 uren weer achter ons op de laatste kilometers asfalt in Schotland (en een stukje Engeland). Onder weg nog even de tent en luifel op een parkeerplaats van een kerk laten drogen dat kon mooi even in de zon. Maar toch snel weer weg gegaan we vonden het een beetje een dooie boel daar… 🤣. Nu op de boot schrijvend en genietend van een hoop herinnering en beleefde momenten. Morgen naar Utrecht en dan richting Leeuwarden. Eigen bed en eigen wc… en dan maak ik ergens dat weekend het eind verhaal even voor jullie. Voor nu gaat de telefoon uit want de 4G op zee is anders dan aan land en betaal je een behoorlijk bedrag voor maritieme 3-4G. Dus nog even deze posten. En dan aan boord verder nagenieten, eten en slapen.

Doei doei allemaal

1. Ikke:
    6 oktober 2022
    Veilige reis weer naar huis en bedankt voor de mooie verhalen 😊😊😊