De start van de trip en dag 1

25 september 2022 - Lunan, Angus, Verenigd Koninkrijk

Wat een start… tochtje vanuit Leeuwarden naar IJmuiden daar de DFDS Ferry op naar een tochtje van een kleine 15 uur. Prachtig weer en lekker op het dek ons eerste (en volgende) biertje gepakt. Aan boord was t prima, goede sfeer en fijne bedden. We hadden a la carte gereserveerd en hebben dan ook lekker genoten van de maaltijd. Na dit alles nog 1 afzakkertje gehaald in de bar. Een fijne Macallan…. De nacht in… na een goede nacht met wel wat geklots maar voor de rest een prima nacht achter de rug. Prachtige zonsopkomst dus dat betekende veel goeds voor vandaag. Ja ho even, het is Schotland, die vlieger gaat niet op! Het is het ene moment zon en daarna bewolking of regen zo is en gaat het hier. Na een iets wat vertraging bij het aan meren door een groot cruiseschip dat voorrang kreeg reden we de boot af de haven van Newcastle in na de paspoort controle. Nu op weg richting Edinburgh. Met een stop in Dunbar voor een kleine lunch en een koffietje door in de LaRo naar een beetje een eindbestemming. Deze eerste camping die we aan doen voor dat alle campings sluiten na 1 okt ligt in Lunan. Net even onder Montrose een flinke rit nog even. Dus we hebben, ook om even een eindje bij Edinburgh vandaan te zijn t gas er even op gezet en flink wat kilometers weg getrapt. We wilden graag een camping bij de zee en deze ook gevonden. In de plaatselijke (bij de camping horende) Pub & Diner heerlijk gegeten. Ja we hadden steak in geslagen maar na deze lange dag rijden was er even geen puf meer om te koken. Morgen is er weer een dag, of die er na… op de camping aangekomen even van plek/plaatsje gewisseld de auto stond best in de wind en aan de andere kant van het kleine campinkje daar was het een stukje minder wind dus daar lekker gesetteld. Arwin (luifel) uit, stoeltjes en tafel uit de achterbak en zitten. Genietend van onze Brewdog Punk IPA.  Na dat de regenbui over was de daktent gereed gemaakt. Er benieuwd hoe deze bevalt. Maar dat zal morgen zeker geëvalueerd worden in deze blog.
voor nu de laatste teugen van mijn lokale biertje en dan zo terug lopen naar de auto. We gaan de eerste nacht in..

Voor straks slaap lekker en tot morgen!

1. Ikke:
    25 september 2022
    Ziet er goed uit 😎
  2. Rene de Lange:
    26 september 2022
    Ziet er goed uit vriend... maak er een mooie reis van !!!
  3. Maaike:
    26 september 2022
    Wat een leuke foto’s pap!🤩🤩
  4. Jan Wijma:
    26 september 2022
    Heel veel plezier mannen!
  5. Ikke:
    27 september 2022