Maandag, dag 4 of the journy

8 oktober 2018 - Perth and Kinross, Verenigd Koninkrijk

Beste blog lezers, blijkbaar is het typen op een kleine IPhone niet handig om verhalen te schrijven heb ik ondervonden toen ik gister de blog online terug had gelezen... ik zal bij thuiskomst even de verhaaltjes kloppend maken achter de laptop en her en der nog wat leuke annecdotes toevoegen. Dus als je het leuk vindt kun je de aangepaste reis verhalen dan nog eens door lezen dan met volledige inhoud van die dag.

Maar nu de eind trip met de auto naar het hotel Village in Edinburgh. Vannacht geslapen in het bos achter een partij hoge bomen (25 meter hoog) heerlijk uit de wind. Kampvuurtje weer aan en BBQ er naast. Lekker weer aan de IPA bieren van verschillende bier merken. Super combi ribeye en IPA bier. Daarna nog 1 of 2 whiskey’s gehad ik weet t niet meer.... heerlijk geslapen en dan wordt je s’nachts wakker door rare enge geluiden in t bos. Prachtig maar dan bedoeling ook geweldig om door verschillende “mooses” (elanden) wakker gebruld te worden en te luisteren naar hun gebrul wat het enige hoorbare was daar. Lekker op gestaan en weer bacon and eggs gemaakt. Prima brandstof voor de begin van de dag. Spulletjes opgeruimd en de route uitgestippeld voor de terug weg naar Edinburgh. 1,5 uur via de snelweg maar dat doen we uiteraard niet om 18:00 hoeft de auto pas ingeleverd te worden dus dat worden zoveel mogelijk tussen door weggetjes als t maar kan. En dat kan, weet mijn achterwerk jullie nu te vertellen. Prachtige routes en stops gemaakt om nog even die klets met miezerregen in je gezicht te krijgen bij het aanblik van al dit moois. Onderweg allemaal fazanten en eentje was niet zo snel toen Remco aankwam rijden met het grote monster, fladderend om hoogte te proberen te krijgen hebben we hem lichtjes op het voor raam geraakt alle modder spatten door het raam naar binnen wat van zijn vleugels kwam. Beestje ongedeerd hoor alleen een hart verzakking denken we.  Uiteindelijk toch op de snel weg beland naar Edinburgh. Op de weg ernaar toe een afslag links gepakt om boven de kust van Edinburgh langs te rijden. Te stoppen bij een leuk pleintje met een pud. Laten we die de afgelopen dagen nog niet van binnen hebben bekeken dus hop naar binnen. Een laatste pint om de trip af te sluiten. Ja hooo even de laatste pint met de auto samen. Straks lekker Edinburgh in en eten dus nog niet de laatste pint van de trip wel dan zonder het monster. Dan zit je daar te genieten van een pint IPA en zit je naar het plafond te kijken, deze is vol geplakt met landkaarten. We gaan staan en bekijken diverse kaarten en Remco wijst aan bij China waar hij geweest is. Dan spreekt een man die blijkbaar al jaren bij de inventaris hoort ons aan en komen verhalen naar boven over zijn vader die gevangen was genomen door de Jappen en in een kamp had gezeten. Prachtig zoiets, wel prettig dat ze dan overschakelen naar wat meer verstaanbare Schotse Engels.

Dan de afsluiting met de Land Rover. Wat hebben wij genoten van deze Defender 110. Hobbels? Welke hobbels! Vervelende automobilisten? Nee hoor ze gaan zelf wel aan de kant voor zo’n bak. Super een top wagen. Maar goed nu dus relaxen in t hotel en dan de auto inleveren. Lekker douchen nu. Is wel even nodig zij de dame achter de receptie. Die rook ons buiten al.. morgen de laatste dag hier en dan op t vliegtuig naar Amsterdam.

Dan volgt er nog 1 verhaal en die zal ik denk ik woensdag pas schrijven want volgens mij willen er dinsdagavond een paar lieve dochters thuis wat aandacht.

1. Simone:
    8 oktober 2018
    Wat een leuke avontuurlijke verhalen! Nog even lekker genieten van de laatste avond & dag!
  2. Ikke:
    8 oktober 2018
    Goede reis weer terug naar huis, mooi om te zien, de gebroeders, heerlijk.
    Het is jullie gegund....
  3. Marc:
    Goede terugreis!
  4. Hans de Wit:
    8 oktober 2018
    Wat een heerlijke belevenis samen met je broer, lekker dicht bij de natuur.
    Misschien wel iets om om het jaar te doen en dan weer een bijzondere lokaties " broers op reis vanuit......" floggen en bloggen.
    Nog veel plezier ter afsluiting in Endinburgh.
  5. Judith:
    9 oktober 2018
    En je vrouw niet te vergeten;-)
    Prachtig, dank voor het meegenieten en goede reis!
    X