Dag 9 al weer van the tour van de brothers on the road

3 oktober 2022 - Ben Nevis, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal,

Na een goede nacht rustig op staan op deze mooie camping.  Remco even iets eerder er uit om het water op te zetten voor een lekkere bak koffie. Na een stevig ontbijtje als bijna elke ochtend bacon and eggs kunnen we er tot een uurtje of 13:00 weer tegen aan. We besluiten iets te doen wat je denken we nooit weer zult doen. Naar de meest afgelegen pub in Schotland. Alles op gezocht op internet wat maar mogelijk was want Google Maps gaf geen route aan er naar toe. Oooh oké een ferry gaat er heen maar ook weer beperkt. Ik zoeken op internet om de overtocht te boeken… vergeefs zo’n korte overtocht t zal wel per beurt gaan. Zoveel

zullen er  niet heen gaan. Nou hups op naar de haven in Mallaig om naar Inverie te varen. Al daar aangekomen een deceptie van heb ik jou daar, maar goed nooit geschoten altijd mis! De boot gaat wel maar is alleen voor personen auto’s kunnen niet mee. En dus moet je iets boeken daar of een tent mee nemen. Dat hebben we dus niet dus helaas deze moet op de Bucket list blijven staan. Maar goed we kwamen wel even zonder t eigenlijk te weten langs het spoor van de beroemde Harry Potter films. Deze stoomtrein zagen we in de haven gereed staan immer vertrekken. Op de route bleek “de” Glenfinnanviaduct te zijn zie de foto’s voor een prachtig uitzicht en stom toevallig kwam de trein ook nog eens langs. We dachten dat deze al ver vooruit was. Hadden wij even een gelukje! Wat een pracht gezicht! Moest even aan een zeker iemand denken waar ik het laats nog hier over had en in een k*t situatie zit. De twee samen gaven me wel even een gevoel dat we blij zijn deze hele spectaculaire reis samen te kunnen en mogen maken. Deze herinnering hebben we maar weer samen en blijven ons voor eeuwig bij. Verder op onze weg was dus wat gaan we nu doen nu we niet naar die pub kunnen en beide wilden we graag op of rond Ben Nevis een wandeling maken. Ben Nevis is de hoogte berg van Schotland. En ligt vlak bij Fort William waar we 4 jaar geleden even waren na de stop in Oban. En hier zitten de gebroeders Koster dan op een camping aan de voet van deze immense berg. Echt letterlijk met de borrel in de hand en een klein hapje op tafel kijkend door de regendruppels heen naar deze immense berg. Wat een kolos zeg. Nu zo de avond in en we zullen morgen kijken wat we gaan doen qua looproute, nog een nacht er aan vast knopen dan ook of al vast wat richting Edinburgh rijden voor woensdagavond… vanuit daar rijden we dan weer donderdagochtend naar Newcastle om de boot weer naar IJmuiden te pakken.  Maar, dat is donderdag pas.

Voor nu fijne avond nog en tot morgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade