Dag 10 al weer…

4 oktober 2022 - Ben Nevis, Verenigd Koninkrijk

Zo zo wat een nacht gisteravond, schuddend en bewegend in je bed liggen meestal was dat het gevoel na een avond flink stappen maar dat hadden we niet gedaan. De regering had hier dus een soort van code oranje afgegeven voor de komende 3 dagen waar gister er 1 van was. Wind stoten wat ik voelde en aangaf gisternacht in een update van windkrachten 6-7 met stoten 8-9 niets van dat alles er waren voor spellingen afgegeven van 70 tot 80 mph. Nou reken dat maar om. Dat is dus tussen de 115 en 135 km per uur. Ik zat dus met mijn bedenkingen er naast. Heftige zware storm net geen orkaan.  Maar goed De nacht. Tja ik begreep dat Remco wel wat geslapen heeft door de storm heen dat kwam mede denk ik door het geval dat ik hem hoorde snurken.  Tenminste eentje die  even de slaap vatte. Gelukkig appte de wind rond 4 uur wat in en heb ik de slaap kunnen vatten en om 9:51 werden we wat wakker. De 6 uurtjes toch maar weer gepakt. Vanmorgen dan rustig gestart met koffie en een goed ontbijt. Besloten waarom we hier waren dan maar te doen wat ons doel was van de Ben Nevis. Wandelen! Een route uit gekozen maar zoals dat gaat vaak bij de gebroeders Koster veranderd dat weer in “de loop”

anders wordt. Toch maar omhoog.. hups die berg op. Een paar gesprekjes gehad onder weg naar boven met een aantal mensen. De tocht naar boven ongeveer 4 uur en 4 uur weer terug. Dus ja daarvoor zijn we te laat vertrokken of is t te ongetraind, ach wat maakt t uit we hebben de “gear” niet mee ook. Geen rugzak met water, een lapje, voedsel etc. We zijn gewoon begonnen in een beste regenbui aan een wandeling op de begeerde berg Ben Nevis. En de route die we zouden nemen nam al snel een buiging naar beneden. Nee dachten we de wandeling gaat goed en we gaan de berg verder op. Een prachtige wandeling en als ik voor me zelf spreek even een wandeling die ik ooit nog wel eens naar de top zou willen maken. Na de berg weer afgelopen te zijn even een verfrissing uiteraard de beloning op de tocht. De wandeling op de Ben Nevis was 2 uur en 45 min. Met een totale lengte van 8,3 km en 560 hoogte meters. Voor ons super en heel leuk, toch maar weer gedaan!! En dan lekker douchen en op naar de Ben Nevis Inn. Op naar dat pintje van de tap en wat eten. Al

Met al een super dag met aan t einde wat zonnestralen door de bewolking heen dus hoe fijn! Dagje bijgeboekt op de camping door onze wandeling en dus morgenvroeg richting Edinburgh om daar in een vis tentje die we de vorige keer miste te lunchen dan naar ons hotel te gaan om daarna Edinburgh te verkennen weer. Op naar dag 11 dan weer… hopelijk een fijnere nacht maar goed we zullen zien.