Aankomst Schotland

5 oktober 2018 - Oban, Verenigd Koninkrijk

Zo wat ging de wekker vroeg vanmorgen. 5:15 is wel erg vroeg.... vanuit Schiphol een prima vlucht gehad van 1 uur en 15 min. Eindelijk voet op Schotse bodem. We werden keurig opgewacht door de eigenaar van Scotland overland in de ontvangst terminal. Toen een globale uitleg over de auto, wat documentjes tekenen en rijden maar. Remco drukte mij de sleutels in de handen en "of we go" het avontuur tegemoet. En dan begint het “links-links-links” gaat de hele tijd door je hoofd! Linksrijden wie heeft dat ooit verzonnen? Maar na een dag van ongeveer 180 mijl (ca.300km) rijden ben je er wel aan gewend zo’n beetje.... wat een monster van een auto! Geweldig zoniets moet je ook wel hebben hier. Nynke, ik weet een leuk nieuw speeltje te koop...!  Een mooie tocht gemaakt ergens de weg afgeschoten om bij een klein tentje een lunch bestaande uit wraps en koffie te nuttigen en dat boven op de motorkap van onze grote nieuwe vriend te nuttigen. Door prachtige landschappen gereden (zoals te zien in de foto’s) stralende zon boven aan de hemel en af en toe even een klein buitje. Rond 4 uur aangekomen in Oban ons doel voor vandaag via de snelweg 2,5 uur reiden maar wij hebben er met gemak 6,5 uur van kunnen maken. Heerlijke kronkel weggetjes genomen en via de zuid route om meren heen gereden om er te komen. Parkeer plekje gezocht even wat rond gestapt en toen ons eerste biertje in de Oban Inn gepakt. In de kroeg besproken waar we over nachten en dat is vanavond een hotel midden in Oban, de camping was helaas al gesloten. En voor ons gelde het zelfde als in Nederland “don`t drink and drive” Morgen is de bedoeling de whisky brouwerij van Oban te bezoeken en dan de reis voort te zetten richting het noorden.  Zo even eten in een van de beste vis restaurants hier en dan maar even een stukje Schots nachtleven proberen.

Tot morgen maar weer...

1. Lucas:
    5 oktober 2018
    Toch maar niet lepeltje lepeltje op het dak?
  2. Judith:
    6 oktober 2018
    Prachtig ruig landschap!! Het genieten gaat goed zo te lezen☺️
    Wel wat jammer van het onbenut laten van de tent optie🤪
  3. Marc:
    Ziet er goed uit👌🏻
  4. Annet:
    6 oktober 2018
    Jullie treffen het met het weer. Prachtige omgeving aan de fotos te zien.